poniedziałek, 31 stycznia 2011

Dlaczego marki nas zawodzą? Poznaj całą serię spektakularnych błędów

Poniżej przedstawione są  najpowszechniejsze (i najczęstsze) problemy w zarządzaniu marką.

1. Brak konsekwencji w kreowaniu wizerunku marki.
Często, zarządzający marką nie są na tyle zdyscyplinowani, aby trzymać się jednej myśli, jednego przesłania. Często zmieniają się one w zależności od odbiorców, aktualnych problemów i tego, co mówi konkurencja.

2. Brak wizerunku. Organizacje często rozrastają się przez fuzje i przejęcia. Czasami przejmowane firmy i marki mają ze sobą niewiele wspólnego.  Mogą się różnić co do jakości, reakcji i potrzeb konsumentów. Nie ma żadnej nici, która by je połączyła.
3. Zbyt wygórowana cena za produkty gorszej jakości. Podczas pracy przy kreowania wielu marek, których zarządzający stali się pazerni – podwyższając cenę zarazem obniżali jakość produktu i usług. To nie jest recepta na długoterminowy sukces.

4. Dyrektor wykonawczy nie rozumie lub nie wspiera budowania marki. Pracując z wieloma dyrektorami wykonawczymi, można spotkać się z sytuacją że osoby te po prostu nie rozumieją brandingu. Niektórzy mogą mówić, “Nie widzę powodu, dla którego nasza marka miałaby wyróżniać się i być wyjątkowa skoro wytwarzamy produkty wysokiej jakości? Czy to nie wystarczy?”

5. Skupienie się bardziej na cechach i atrybutach produktu niż korzyściach konsumenta
i wyznawanych wartościach.
Lepszym i mocniejszym sposobem na stworzenie więzi z konsumentami jest więź poprzez korzyści i wartości. Cechy i atrybuty nie wzbudzają emocji, a konkurencji jest łatwiej je przebić.

6. Myślenie, że wystarczy powiedzieć “Jesteśmy najlepsi, jeżeli chodzi o jakość usługi i innowacyjność“ To są tylko wyświechtane slogany, ignorowane przez ludzi i uważane jako typowe “wypinanie klaty.” Zamiast używać pustych słów należy poprzez działania dążyć do tego, abyśmy byli uważani zanajlepszych.

7. Niedotrzymywanie obietnic. Dobrym przykładem jest BP. Lepiej niczego nie obiecywać, niż nie dotrzymać raz danego słowa.

8. Brak wiedzy odnośnie tego, kim jest klient oraz jak marka mogłaby do niego przemówić. Niektóre organizacje nie ustaliły, kim są ich docelowi klienci i co ich motywuje. Sprzedają swoje produkty, ale tak naprawdę brak im wiedzy o konsumentach. Nie można stworzyć dobrej, mocnej marki bez wiedzy o kliencie.

9. Brak innowacyjności. Miałem do czynienia z wieloma firmami, które spoczęły na laurach. Kiedyś oferowały rewolucyjne produkty, ale konkurencja dawno ich prześcignęła. Na dłuższą metę nawet najlepsza marka nie rekompensuje miernych produktów, gdy konkurencja oferuje dużo lepsze.

10. Brak wsparcia dla marki. Jestem zadziwiony tym, jak wiele organizacji chciałoby stworzyć mocną markę, ale rezygnuje z pracującego nad tym personelu i obcina budżet marketingowy.  Jak chcą zbudować silny wizerunek bez odpowiednich środków?


Możesz być także zainteresowany następującymi artykułami: 

0 komentarze:

Prześlij komentarz